Spil ansvarligt

Ansvarligt Spil

VI OPFORDRER DIG TIL AT SPILLE ANSVARLIGT

Hasardspil er underholdning, og du skal derfor spille ansvarligt. Det er ikke en måde at få lettjente penge på. Du skal altid undgå at jagte dine tab, aldrig spille for penge du ikke kan undvære, og aldrig spille for penge der skulle have været brugt til husleje, regninger eller andre udgifter. Du bør løbende kontrollere din aktivitet på Saldo-siden, så du hele tiden ved, hvor mange penge du har brugt.

Hvis det på nogen måde bliver ubehageligt for dig at spille, skal du altid holde en pause fra dit spil eller måske endda overveje selvudelukkelse.

Hvis du har spørgsmål eller bekymringer, er du velkommen til at kontakte kundeservice, som arbejder 24/7, og altid er klar til at hjælpe dig.

Ansvarligt spil og beskyttelsesforanstaltninger

Det er vigtigt, at vores kunder hygger sig i casinoet, men vi ved også godt, at gaming kan blive et problem for nogen spillere.

Vi er stolte af at være retfærdige, gennemskuelige og socialt ansvarlige, og vi vil gerne beskytte vores spillere mod at spille uansvarligt. Vi vil gerne beskytte dig, så du hygge dig med at spille og stadig få en ansvarlig spilleoplevelse. Derfor har du også mulighed for at oprette indbetalingsgrænser eller hele spillegrænser, så du kan styre dit spil inde på Min konto på casinoet.

Rofus

Rofus er en portal, som du kan melde dig til enten midlertidigt eller permanent, og når du først er tilmeldt, kan du ikke længere spille på eller modtage markedsføringsmateriale fra hjemmesider, som har en lovlig licens i Danmark. Hvis du selvudelukker dig, opfordrer vi dig til at overveje, om du også skal lade dig selvudelukke på Rofus. For yderligere oplysninger se www.spillemyndigheden.dk/rofus

Afkøling, Midlertidig Udelukkelse og Selvudelukkelse

Hvis du har behov for en pause fra at spille, og du ikke stoler på din egen evne til at holde dig væk, så kan du bruge vores muligheder for spillerbegrænsninger. Du finder dem på siden Spillerbegrænsninger under "Min konto".

Du kan vælge mellem mange forskellige spillerbegrænsninger:

  • Du kan vælge Afkøling, hvor du har følgende valgmuligheder: 24 timer, 48 timer og 7 dage.
  • Du kan vælge Midlertidig Udelukkelse, hvor du har følgende valgmuligheder: 30 timer, 60 timer og 90 dage.
  • Du kan vælge Selvudelukkelse, som betyder, at din konto ikke kan aktiveres igen, medmindre du selv beder om det, og du kan ikke bede om det inden for de første 365 dage fra din selvudelukkelse. For at forlænge perioden skal du kontakte Support, når du har oprettet din selvudelukkelse.

Under selvudelukkelse kan du ikke spille eller indbetale, og du modtager heller ikke noget markedsføringsmateriale (der kan gå op til 24 timer, inden du er slettet fra alle markedsføringsdatabaser).

Bemærk venligst, at selvudelukkelse ikke gælder for andre konti, som du har under vores licens.

Implementering af indbetalingsgrænser

Når du opretter en konto under vores danske licens, skal du indstille daglige, ugentlige og månedlige indbetalingsgrænser, inden du kan spille.

Hvis du øger indbetalingsgrænserne, træder de i kraft efter 24 timer, men hvis du sætter dem ned, gælder de med det samme.

Realitetstjek

Hver gang du har været logget ind i 60 minutter, popper der en besked op på din skærm, der fortæller dig, hvor længe du har været logget ind, hvor meget du har spillet for, og hvor meget du har vundet. Beskeden giver dig mulighed for at trykke på Log ud-knappen, hvilket logger dig ud.

Selv-evaluering

En selv-evalueringstest er præcis det, navnet antyder... en test hvor du kan finde ud af, om dit spil er ved at blive et problem for dig. Ved at tage selv-evalueringstest finder du hurtigt ud af, om dit spil er blevet et problem for dig, og du kan derfor gøre noget ved det, inden det tager overhånd.

Hvis du er bekymret for dit spil, eller du bare gerne vil have styr på det, kan du klikke her og tage selv-evalueringstesten

Vi holder et vågent øje

Vi har bemærket tegn på, at du måske har et spilleproblem. Vi kontakter dig omkring vores Ansvarligt Spil-politik, for at drøfte om du bør oprette indbetalingsgrænser eller andre begrænsninger.

Du kan også se oplysningerne på nedenstående hjemmesider, som muligvis kan give dig støtte og råd, så du kan løse dine spilleproblemer:

Gamblers Anonymous
National Council on Problem Gambling
GamCare
Helping Hand/IGC
Gambling Therapy Helpline

Vi accepterer IKKE at mindreårige spiller

Vi tillader ikke, at spillere under 18 år spiller. Dette fremgår tydeligt at vores Vilkår og Betingelser.

Vi benytter både en automatisk og en manuel proces for at få bekræftet alderen på de kunder, der opretter en konto, og alle spillere under 18, som opretter en konto, får omgående lukket deres konto igen.

Forebyg at mindreårige spiller

Vi anbefaler, at forældre installerer et filtreringsprogram på deres computere, som blokerer visse hjemmesider og software. Dette gør det muligt at holde øje med, hvilke programmer dine børn ser og benytter sig af.

Vi anbefaler følgende filtreringsprogrammer: Cyber Patrol, GamBlock and Net Nanny.

Vi anbefaler også følgende foranstaltninger:

- Børn bør ikke sidde alene ved computeren uden opsyn.
- Når de når den rigtige alder, skal børn lære, hvad det vil sige at spille, og hvordan det kan påvirke dem, hvis der ikke er styr på det.
- Da man kan komme til at udtrykke følelser, når man spiller, bør du ikke lade børn se eller høre, når du spiller dine spil.
- Hvis børn har adgang til din computer, anbefaler vi, at du deaktiverer muligheden for at huske adgangskoder.
- Børn bør ikke have adgang til dit kreditkort eller andre betalingsoplysninger.
- Du kan oprette en anden profil på din computer, som har passende software og adgang til hjemmesider, som dine børn kan benytte. Forældre, der spiller vores spil, bør benytte en anden profil.
- Forældre bør lære sig selv om, hvilke farer der er ved at mindreårige spiller og opføre sig i henhold hertil.

Uautoriseret kontoadgang: Sådan undgår du det, og sådan opdager du det

Der er masser af underholdning her i dit yndlings online casino, og mens du kan være forvisset om, at vi gør alt, hvad vi kan, for at du får en sikker spilleoplevelse her, så er der nogen ting, du selv kan gøre for at gøre det endnu mere sikkert.

Her er nogle enkle men effektive måder, hvorpå du kan forhindre autoriseret adgang til din konto:

- Oplys aldrig dit brugernavn eller adgangskode til andre
- Undlad at sætte hak i feltet "Husk adgangskode"
- Sørg for, at du altid logger ud, når du er færdig med at spille
- Oplys aldrig din e-mail, brugernavn eller adgangskode til andre
- Undlad at sætte hak i feltet "Husk adgangskode” på din e-mailkonto
- Sørg altid for at du logger ud, når du er færdig med at bruge din e-mailkonto
- Vær ekstra opmærksom på ovenstående, når du benytter en delt computer

Her er et par ting, som du bør være opmærksom på, hvis du har mistanke om, at andre har adgang til din konto:

- Saldo: hold øje med saldoen, når du logger ind og ud, og gør altid opmærksom på uoverensstemmelser
- Spilhistorik: hold øje med de spil, du har spillet (du kan få en oversigt over de spil, du har spillet i hver session ved at kontakte support)
- Kasse: vær opmærksom på, om du selv har lavet alle transaktioner
- Kvitteringer: hold øje med dine kvitteringer for transaktioner i din e-mail indbakke, når du ved, at du ikke har spillet
- Hvis du har mistanke om, at en anden har haft adgang til din konto, skal du straks kontakte support.